Brev:
ACD eller D-dråber
29. april 2009
Alder:
0 mdr.
ACD eller D-dråber
Kære Helen,
Så kom vores lillebror til verden i uge 36+4, de tog vandet, da jeg igen havde leverpåvirkninger fra uge 28, og havde været indlagt med blødninger i uge 35.
I 2006 fik vi Lærke i uge 36+2 (også igangsat pga. leverpåvirkninger) og dengang fik vi at vide, at hun skulle have ACD dråber istedet for kun D-dråber fordi hun, til trods for der kun var tale om få dage, gik i kategorien præmatur. Dog var vores sundhedsplejerske uenig, og mente hun kun skulle have D-dråber.
I mandags var vi til kontrol ved børnelæge og jeg spurgte hende om han skulle have ACD eller D-dråber, og hun kunne ikke give mig et klart svar. Min sundhedsplejerske er den samme som sidst (desværre).
Hvad vil du råde til i min situation, når han er født 36+4?
Jeg har hørt de kan få for meget A (eller var det C vitamin?), så jeg vil være ked af at give "for meget" og jeg vil også være træt af at nøjes med D-dråber, hvis han har brug for mere.
Håber du har et godt råd.
Kærlig hilsen
En 2. gangsmor